Urząd Gminy i Miasta w Stawiszynie przypomina o obowiązku zgłaszania informacji dotyczących substancji zawierających azbest.
Termin zgłoszeń upływa 31 stycznia 2025 roku (za poprzedni rok kalendarzowy, według stanu na dzień 31 grudnia 2024) a aktualizacja takich danych jest wymagana corocznie do końca stycznia.
Zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska, osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami są zobowiązane do przekazania informacji o rodzaju, ilości oraz miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
Dotyczy to w szczególności materiałów budowlanych zawierających azbest, takich jak:
- płyty azbestowo-cementowe,
- rury i złącza azbestowo-cementowe,
- inne materiały z zawartością azbestu.
Informacje należy złożyć w pokoju nr 16 Urzędu Gminy i Miasta w Stawiszynie do 31 stycznia 2025 roku.
Wzór formularza dostępny jest tutaj (formularz) oraz w siedzibie urzędu (pokój nr 16).
Osoby prawne oraz inni właściciele, zarządcy lub użytkownicy obiektów, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest, są zobowiązani do inwentaryzacji tych wyrobów. Należy sporządzić spis z natury, a następnie przesłać pisemne informacje do Marszałka Województwa Wielkopolskiego.