W dniu 06.05.2019 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu podpisano umowy na realizację operacji w ramach konkursu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich. Gmina i Miasto Stawiszyn otrzymała dofinansowanie na realizację projektu pn.: Dobre formy i metody promocji sukcesem rozwoju Gminy i Miasta Stawiszyn.
Celem operacji jest stworzenie sieci kontaktów między partnerami, umożliwiających wymianę wiedzy, doświadczeń w obszarze form i metod promocji lokalnych produktów.
Efektem realizacji operacji jest przede wszystkim poznanie przez grupę docelową form i metod promocji lokalnych produktów oraz podejmowanie i wdrażania nowych działań promocyjnych w celu rozwoju obszarów wiejskich oraz promocji życia na wsi, a w szczególności rozwoju gminy oraz wypromowania na jej terenie i w subregionie swoich produktów. Odpowiednie wykorzystanie metod i form promocji, które zaczerpnięto od partnera w skutek współpracy i wymiany doświadczeń wpłynęło na skuteczną promocję lokalnych produktów, wzrost liczby mieszkańców zainteresowanych tą tematyką ale przede wszystkim przyczyniło się do rozwoju gminy oraz pobudzenia tożsamości mieszkańców obszarów wiejskich, którzy zintegrują się poprzez działania wpływające na promocję i rozwój swojego miejsca zamieszkania.
Organizacja dwóch wyjazdów studyjnych między partnerem KSOW, a partnerem dodatkowym, oraz stworzenie dwóch filmów i ulotek będących pierwszą metodą promocji lokalnych produktów przyczyniło się do nawiązania sieci kontaktów między partnerami, umożliwiło wymianę wiedzy i doświadczeń w obszarze form i metod promocji lokalnych produktów ale przede wszystkim wpłynęło na rozwój Gminy i Miasta Stawiszyn oraz Gminy Wisła. Współpraca w zakresie wymiany wiedzy w zakresie form i metod promocji lokalnych produktów oraz poznanie skutecznych wzorcy i narzędzi promocyjnych pozwoliło na zdobycie nowych umiejętności oraz wykorzystanie ich i przeniesienie na grunt lokalny obu partnerów w celu rozwoju obszarów wiejskich.
O sukcesie operacji zadecydowało poprawne zidentyfikowanie problemu, do którego przyczyni się realizacja operacji, członkowie grup docelowych (mieszkańcy oraz przedstawicieli instytucji zaangażowanych i aktywnie działających na terenie tych gmin oraz posiadający chęć nawiązania współpracy miedzy partnerami w celu rozwoju obszarów wiejskich poprzez wzajemną wymianę doświadczeń w zakresie promocji lokalnych produktów) oraz odpowiedni wybór form realizacji operacji, którymi były dwa wyjazdy studyjne oraz publikacja w internecie. Wyjazdy studyjne umożliwiły transfer wiedzy między panterami w zakresie form i metod lokalnych produktów oraz wykorzystanie ich na własnym terenie w celu skutecznej promocji tych produktów, a co za tym idzie rozwoju obu gmin. Członkowie grup docelowych mogli poznać produkty lokalne partnera oraz przyjrzeć się z praktycznej strony procesowi oraz formą i metodą promocji tych produktów na terenie gminy, subregionu czy kraju między innym poprzez spotkania z osobami zajmującymi się promocją produktów lokalnych na terenie gmin partnerskich. Publikacja w Internecie dwa filmy jest pierwszą formą promocji lokalnych produktów wypracowaną podczas wyjazdów studyjnych. Stworzenie filmów to praktyczny sposób na poznanie metod i form promocji lokalnych produktów oraz wzbogacania wiedzy i wymiany doświadczeń na tej płaszczyźnie na terenie gmin partnerskich oraz subregionu.